Als gastouder ben je ingeschreven bij thuiscreche.nl en je opvanglocatie voldoet aan de richtlijnen om er kinderen in te mogen opvangen. Nu kan het echte werk beginnen: het daadwerkelijk opvangen van kinderen! Maar hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat de beschikbare plekken in jouw opvang binnen de kortste keren zijn gevuld? En hoe kun je ervoor zorgen dat ouders voor jou kiezen en niet voor de concurrent? Dat vertellen we in dit artikel!
Laat zien dat je bij thuiscreche.nl bent aangesloten!
Als eerste is het belangrijk dat vraagouders weten dat jij een Thuiscrèche hebt en dat deze is aangesloten bij thuiscreche.nl. Dankzij onze goede en bekende reputatie, kiezen vraagouders namelijk graag voor een kinderopvang die bij ons is aangesloten. Dit kan voor ouders zelfs de voornaamste reden zijn om voor jouw kinderopvang te kiezen en niet voor die van de concurrent. Wij hebben diverse promotiematerialen beschikbaar waarmee je kunt laten zien dat je bij ons bent aangesloten. Denk hierbij aan een reclamebord die je in de tuin kunt zetten, maar ook aan flyers en visitekaartjes.
Wanneer je je bij ons aansluit, zullen we je zelfs helpen met het online promoten van jouw Thuiscrèche. Dat doen wij door jou als Crècheleidster een eigen pagina te geven op onze website die informatie en professionele foto’s en video bevat van jou en jouw Thuiscrèche. Daarnaast zullen we voor jouw Thuiscrèche adverteren in Google en zorgen voor een Google Maps vermelding. Hierdoor ben je ook in Google goed vindbaar én zichtbaar.
Post regelmatig op social media
Tegenwoordig is social media niet meer uit ons leven weg te denken. Veel ouders van jonge kinderen zitten op Facebook en Instagram, dus het is een heel goed idee om op deze kanalen regelmatig iets over jouw Thuiscrèche te posten. Je kunt zelfs ervoor kiezen om voor jouw kinderopvang aan huis een eigen Facebookpagina te maken, waarop je berichten over de opvang plaatst. Deel bijvoorbeeld foto’s van de opvanglocatie of vertel wat je op een dag samen met de opvangkinderen hebt gedaan. Ouders vinden het onwijs leuk om dit soort berichten te zien. Daarnaast is de kans groot dat zij de berichten op hun eigen tijdlijn delen, waardoor weer andere mensen jou en jouw opvang leren kennen. En dat kan er zomaar voor zorgen dat je nieuwe aanmeldingen krijgt!
Stimuleer mond-tot-mond reclame
Mond-tot-mond reclame bestaat al ontzettend lang en is nog steeds één van de meest effectieve manieren om meer naamsbekendheid te krijgen. En het mooie is dat je hier heel eenvoudig zelf mee kunt beginnen. Vertel aan zoveel mogelijk familie, vrienden en kennissen dat je een eigen Thuiscrèche hebt en dat er nog beschikbare plekken zijn. Vraag hen ook vooral om dit weer aan zoveel mogelijk andere mensen te vertellen en hun oren en ogen voor je open te houden. Misschien kent een familielid wel vraagouders die nog op zoek zijn naar een kleinschalige kinderopvang? Of misschien heeft een vriendin nog een collega die opvang voor zijn of haar kinderen zoekt? Hoe meer mensen je stimuleert om vooral aan anderen over jouw opvang te vertellen, hoe groter de kans is dat mensen via hen bij jou terecht zullen komen.
Conclusie
Zoals je ziet, zijn er een aantal slimme manieren om ervoor te zorgen dat je meer aanmeldingen voor jouw Thuiscrèche krijgt. Het mooie is dat de meeste manieren je helemaal geen geld hoeven te kosten en je deze direct kunt toepassen. Uiteraard helpen wij je bij het promoten van jouw Thuiscrèche en kun je hierin veel steun van ons verwachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de hierboven genoemde online activiteiten die wij voor jouw opvang zullen uitvoeren, maar ook aan de door ons beschikbaar gestelde promotiematerialen waarvan je als Crècheleidster bij thuiscreche.nl gebruik mag maken. Samen zorgen we ervoor dat de plekken van jouw opvang worden gevuld!