Administratie per Thuiscrèche - Thuiscreche.nl

Administratie per Thuiscrèche

Als u een Thuiscrèche begint, dan bent u verplicht om uzelf in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. U wordt immers zelfstandig ondernemer en daar zijn voorwaarden en verplichtingen aan verbonden. Een belangrijk onderdeel is het bijhouden van de administratie. Omdat we weten hoeveel er op u afkomt als zelfstandig ondernemer en u zich vooral wilt richten op het zo goed mogelijk opvangen van de kinderen, regelen wij een groot deel van de administratie voor u. Natuurlijk is het belangrijk dat u ook zelf inzicht in alle financiële gegevens behoudt, want uiteindelijk bent u wel zelf verantwoordelijk voor de financiële administratie.

Eigen administratiesysteem: MijnThuiscrèche

We werken met een eigen administratiesysteem waarin zowel de Crècheleidsters als de ouders alle zaken kunnen inzien met betrekking tot de opvang. Denk daarbij onder andere aan de gegevens van de ouders en kinderen, de facturen, de werkelijke en geplande uren en de jaaropgaves.

Gegevens voor de Belastingdienst

Over uw inkomsten die u behaalt met uw Thuiscrèche is nog geen belasting betaald. U moet jaarlijks aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Het is dan belangrijk dat u naast uw inkomsten ook zicht heeft op uw gemaakte kosten. Er bestaan verschillende aftrekposten (lijst als pdf toevoegen) voor de kosten van kinderopvang middels een Thuiscrèche. Zorg er daarom voor dat u een (eenvoudige) administratie bijhoudt, bijvoorbeeld in Excel, Word of op papier.

Tips voor een overzichtelijke administratie

Naast het feit dat wij verschillende administratieve taken rondom de kinderopvang voor onze rekening nemen, geven we ook een aantal tips die u kunt gebruiken bij het bijhouden van uw inkomsten en uitgaven.

  • Open een aparte bankrekening voor uw onderneming (uw Thuiscrèche), waarop u alle inkomsten laat binnenkomen.
  • Betaal zo veel mogelijk per pin of via internetbankieren, zodat alle kosten via uw bankrekeningafschriften verantwoord worden.
  • Bewaar al uw bonnen en facturen overzichtelijk achter het desbetreffende bankafschrift.
  • Bewaar overige bonnen en contante betalingen in een map, op volgorde van datum.
  • Maak gebruik van handige programma’s zoals Microsoft Excel om de administratie simpel en effectief te houden.

Wij staan u op alle mogelijke momenten bij en u kunt altijd bij ons terecht met al uw vragen over uw administratie.

Informatie aanvragen